NOUTAȚI

2012-03-28
O nouă acţiune dedicată siguranţei în trafic a pietonilor
O nouă acţiune dedicată siguranţei în trafic a pietonilor

Este demonstrat faptul că pietonii repezintă cea mai vulnerabilă categorie de participanţi la trafic. Sute de pietoni îşi pierd viaţa zilnic în accidente rutiere. De fapt, un pieton decedează la fiecare 8 minute şi la fiecare 111 minute survine moartea altuia în urma traumelor grave cauzate de un accident rutier.

În Republica Moldova, fiecare al treilea accident rutier are loc cu implicarea pietonilor, iar fiecare al 11-lea este cauzat de către aceştia. Luând în considerare aceste statistici alarmante, Automobil Club din Moldova în colaborare cu Departamentul de Poliţie Rutieră şi alte părţi interesate, precum Forul Organizaţiilor de Femei au iniţiat o campanie socială dedicată siguranţei la trafic a pietonilor.

Campania pentru siguranţă rutieră “Pietonul” a fost lansată la 15 martie 2012 şi a durat două săptămîni, pînă la 28 martie. Astfel, reprezentanţii ACM împreună cu voluntarii de la liceul teoretic “Chiril şi Metodiu” din capitală, Poliţia Rutieră şi Forul Organizaţiilor de Femei au distribuit pietonilor elemente fluorescent-reflectorizante sub formă de brăţări şi broşuri informative cu cele “10 sfaturi să ramîi viu pe stradă”. Pietonii au fost impresionaţi de această iniţiativă, o dată ce în Republica Moldova problema reflectorizantelor este una extrem de importantă, din cauza insuficienţei acestora sau a preţurilor înalte pe piaţa naţională. Mulţi dintre ei au cerut mai multe broşuri informative ale ACM pentru copiii şi nepoţii lor (Link - pr.gov.md ).

În acelaşi timp, în mai multe şcoli din întreaga ţară, Poliţia Rutieră şi ACM au predat lecţii de siguranţă rutieră, abordînd subiectul principal, cel al siguranţei copiilor în calitate de pietoni, precum şi alte informaţii generale cu privire la comportamentul lor pe stradă. Elevii, de asemenea, au primit brăţări reflectorizante şi broşuri informative. Campania “Pietonul” a avut un mare succes şi a fost mediatizată de programele TV naţionale precum Moldova 1, Publika TV, Prime TV şi altele. Suntem extrem de mulţumiţi pentru rezonanţa pe care o are această campanie şi suntem încrezători că va influenţa atitudinea societăţii faţă de necesitatea utilizării elementelor fluorescent-reflectorizante pentru pietoni.

Menţionăm, că astfel de campanii dedicate siguranţei rutiere pentru pietoni au loc semestrial, de regulă primăvara şi toamna.