“Nu există nimic mai trist decât soarta șoferului care în momentul accidentului rutier are centura de siguranță necuplată. Atunci când automobilul se deplasează cu o viteză de 80km/h și lovește un obstacol, evenimentele se desfășoară astfel:
La 0, 026 secunde după coliziune se presează bara de protecție; o forță de 30 de ori mai mare decât greutatea automobilului îl oprește, în timp ce pasagerii necuplați continuă să se deplaseze cu viteza de 80 km/h.
La 0,039 secunde , șoferul cu scaunul se mișcă cu 15 cm înainte.
La 0,044 secunde el lovește cutia toracică de volan și distruge volanul.
La 0,050 secunde viteza se micșorează într-atât încât greutatea pasagerilor devine de 80 de ori mai mare.
La 0,068 secunde , șoferul cu o greutate de 9 tone se lovește de tabloul de bord.
La 0,092 secunde , șoferul și pasagerul de alături se lovesc simultan cu capurile de parbriz, provocând traumatisme cranio - cerebrale letale.
La 0,100 secunde , șoferul lovit este aruncat în spate. El este mort deja.
La 0, 110 secunde , automobilul începe să se deplaseze ușor înapoi.
La 0,113 secunde , pasagerul așezat în spatele șoferului, dacă nu are centura cuplată, ajunge pe o linie cu șoferul, lovindu-se unul de altul, provocându-și traume mortale.
La 0,150 secunde , se așterne o liniște mortală; bucățile de sticlă și metal cad la pământ. Locul accidentului este învăluit de un nor de praf. Totul s-a întâmplat în mai puțin de două zecimi de secundă.”
(Din cartea “La Mort Inutile” a expertului francez în siguranța rutieră, Christian Gerondeau)